Nyheter

 

 

En liten påminnelse om Jungfrusunds familjedag!

Den 31 maj kl. 11.00 - 14:00 ses vi i stora lekparken för en trevlig dag tillsammans.

Det blir aktiviteter för barnen, och sedan tänder vi grillarna och bjuder på korv och hamburgare till alla medlemmar.

Passa även på att använda containern som finns i området mellan den 29 och 31 maj. Den är främst avsedd för trädgårdsavfall.

 

Med önskan om en trevlig dag

Styrelsen

 

 Hej alla grannar!

 

Våren har verkligen gjort entré i området!

Gatorna är städade, knopparna slår ut och de ljusare, varmare dagarna börjar äntligen kännas på riktigt.

Med våren kommer också en av årets återkommande händelser, årsstämman i Jungfrusunds samfällighetsförening.

Styrelsen hälsar alla medlemmar varmt välkomna till årets stämma den 21 maj kl. 18:30. Vi samlas i Sjöstadsorangeriets orangeri på innergården.

Vi vill också passa på att bjuda in till Jungfrusundsdagen den 31 maj. Under dagen ses vi i stora lekparken där det blir aktiviteter för barnen, och längre fram tänder vi grillarna och bjuder på både korv och hamburgare.

Under samma helg kommer det dessutom att finnas en container uppställd i området främst för trädgårdsavfall.

Vi vill samtidigt slå ett slag för vår hemsida, www.jungfrusund.com. Där finns både generell information om samfälligheten och handlingar inför årsstämman. Logga gärna in för att ta del av materialet, och passa även på att kontrollera att era kontakt- och medlemsuppgifter fortfarande stämmer.

 

För dig som nyligen flyttat in i området går det enkelt att skapa ett konto på hemsidan för att få tillgång till information om föreningen och vad som händer i området.

 

Vänliga hälsningar
Styrelsen ☀️

 

Hej alla grannar ☀️

På tisdag den 21/4 kommer en andra sopning av våra gator att göras mellan kl. 08.00 och 14.00.

För att sopningen ska kunna genomföras så smidigt som möjligt önskar vi att gästparkeringarna hålls tomma under denna tid.

Har ni grus i carporten eller på liknande ytor får ni gärna sopa ut det på gatan innan dess, så kan det följa med vid sopningen.

Med önskan om en trevlig helg!🌸

Vänliga hälsningar,
Styrelsen

 

Hej alla grannar,

Idag kommer gatorna i samfälligheten att sopas för första gången av två denna vår.

Dagens sopning är en grovsopning, vilket innebär att man tar det värsta gruset och skräpet från våra gator. Finsopningen kommer att ske vid ett senare tillfälle.

Inför finsopningen kommer alla att ha möjlighet att sopa ut grus från carportar och andra ytor ut mot gatan. Då kommer det också att vara viktigt att dom gemensamma parkeringsplatserna är tomma så att sopningen kan genomföras ordentligt.

Vi återkommer med information om datum inför finsopningen.

Med önskan om en fin vecka

Styrelsen

Hej,

Vi vill ge en kort uppdatering kring klätterställningsbåten i stora lekparken. Som vi tidigare informerat om är den avstängd och avspärrad, eftersom den inte är i nuläget inte säker att använda.

Styrelsen arbetar för att hitta en lösning så att båten kan lagas och tas i bruk igen. Vi har dialog med flera aktörer, men vintervädret försvårar och gör att vi behöver vänta tills förutsättningarna är bättre. Målsättningen är att det ska vara åtgärdat så snart som möjligt under våren.

Vi vill också påminna om att våra lekparker är något vi ansvarar för tillsammans. När vi alla hjälps åt att ta hand om lekytor och utrustning håller de längre – annars ökar risken för fler skador, onödiga kostnader och färre möjligheter till lek för barnen.

Vänligen

Styrelsen